چند تحقیق علمی در مورد ضریب هوشی کودکان

طبق نتایج تحقیقاتی که انجام شده است کودکانی که زمان بیشتری را با پدر خود می ‌گذرانند از ضریب هوشی بالاتری برخوردار هستند و روابط اجتماعی آن ها قوی تر است به نسبت کودکانی که کمتر با پدر خود در ارتباط هستند.

به همین دلیل است که پژوهشگران تاکید بسیاری بر روی دخالت بیشتر پدر در سال های ابتدای زندگی فرزندان دارند.

تحقیقات علمی دانشگاه منچستر در مورد ضریب هوشی کودکان
طی تحقیقات انجام شده پژوهشگران دانشگاه منچستر به این نتیجه رسیده اند که پدرها معمولاً بیشتر به فرزندان پسر خود توجه می کنند؛ آن ها به این نتیجه رسیدند که تنها کنار هم بودن پدر و مادر، بستری کافی برای رشد و تعالی کودک فراهم نمی ‌کند بلکه پدر باید نقش فعال‌تری در تربیت فرزندان داشته باشد، زیرا تاثیر زیادی در آینده و حتی فرصت های شغلی و زندگی اجتماعی کودک دارد.

چه کودکانی ضریب هوشی بالاتری دارند
طبق تحقیقاتی علمی ثابت شد که پدرها بیشتر توجهشان به فرزندان پسر می باشد
همچنین در دانشگاه منچستر نیز این تحقیقات مبنی بر این که چه کودکانی ضریب هوشی بالاتری دارند شکل گرفت؛ این تحقیقات بر روی زندگی ۱۱ هزار زوج بریتانیایی که متولد سال ۱۹۵۸ میلادی بودند انجام شد به طوری که این پژوهشگران از مادر ها سوالاتی پرسیدند که پدر ها چه اندازه‌ در تربیت کودک تاثیر گذار است، تا چه اندازه برای کودک وقت می‌گذارند و در خواندن، راه رفتن، بازی کردن کودک کمک می کنند.

..
تحقیقات دیگری درباره ی این که چه کودکانی ضریب هوشی بالاتری دارند نشان داد که کودکانی که با پدران خودشان تعامل بیشتری نسبت به کودکان دیگر دارند، ضریب هوشی آن ها بالاتر می باشد و این موضوع از سی سالگی به بعد تاثیر خودش را بیشتر نشان می دهد.

چه کودکانی ضریب هوشی بالاتری دارند
طبق تحقیقات علمی کودکانی که تعامل مناسبی با پدران خود دارند ضریب هوشی بالاتری نسبت به کودکان دیگر دارند
اگر پدر و مادر بر کارهای فرزندشان نظارت داشته باشند او سعی می کند همه چیز را به نحو احسن انجام دهد و مهارت و توانایی ها را به طور کامل نشان دهد.

این موضوع یکی از کارهایی است که نشان می دهد کودک می تواند در بزرگسالی به موفقیت دست پیدا کند. به همین دلیل است که روانشناسان بیشتر تاکید می کنند که زوجین از هم جدا نشوند زیرا صدمات بدی به فرزندانشان می رسد که در آینده ی آن ها نیز تاثیر گذار است.

دلایل دیگری نیز می تواند در بالا بردن ضریب هوشی کودکان تاثیر گذار باشد، شما می توانید نظرات و تجربیات و دانسته های خودتان را درباره ی بالا بردن ضریب هوشی کودکان با سایر بازدیدکنندگان در پایین همین مطلب به اشتراک بگذارید. از شما ممنونیم که ما را همراهی کردید.

منبع:

مجله اینترنتی گلسانه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!