لوله بازکنی با محلول لوله بازکنی

آموزش ساخت محلول لوله بازکنی خانگی

گرفتگی لوله فاضلاب گرفتگی گرفتگی چاه از جمله مشکلاتی است که با آن روبه رو هستید و برای باز کردن و رفع گرفتگی به دنبال راهکار می باشید که استفاده از راهکارها و ترفندهای خانگی بهترین و بی خطر ترین راه برای باز شدن گرفتگی لوله و چاه می باشد. از آنجا که استفاده از محلول های شیمیایی خطر های مخصوص به خود را دارد و ممکن است در هنگام استفاده از محلول های شیمیایی و یا اسید باز کنی دچار حادثه شوید، لذا توصیه می‌شود که با استفاده از مواد خانگی و بی خطر اقدام به باز کردن گرفتگی لوله و یا گرفتگی چاه کنید.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده از نمک و سرکه

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده از نمک و سرکه


ترکیب نمک و سرکه می‌تواند یک محلول لوله بازکن خانگی ساده و ارزان قیمت باشد و برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب می توانید از آن استفاده کنید بدین نحو که به میزان یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه را با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از ترکیب کردن این دو ماده با هم سریع آن را در داخل لوله بریزید چراکه گازی که از ترکیب این دو ماده با یکدیگر متصاعد می‌شود، برای تنفس مناسب نیست.

همچنین زمانی که این دو ماده با یکدیگر ترکیب می شوند فرآیند جوشش اتفاق می‌افتد که همین فرآیند باعث می‌شود تا چربی و مو و محتویات داخل لوله تمیز شود و لوله گرفته باز شود. توصیه می شود حداقل به مدت یک ساعت بگذارید لوله به همان حالت باشد البته هرچه این زمان بیشتر باشد بهتر است و بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید لوله را با استفاده از فشار بالای آب گرم بشویید. همچنین این دو ترکیب را می توان به این نحو استفاده کرد که ابتدا مقداری نمک را داخل لوله بریزید و سپس بعد از آن سرکه را در داخل لوله بریزید.

استفاده از نمک و جوش شیرین برای باز کردن لوله فاضلاب

نمک و جوش شیرین هم می تواند باز کردن گرفتگی لوله راه حل مناسبی باشد بدین صورت که مقدار یک دوم فنجان نمک را با یک دوم فنجان جوش شیرین ترکیب کنید سپس ترکیب این دو ماده را در داخل لوله فاضلاب بریزیم و به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید سپس می‌توانید مقداری آب جوش بر روی آن بریزید. با استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین و آب داغ یک ترکیب شیمیایی خواهید داشت که می‌توانند به راحتی جرم ها و چربی هایی که در داخل لوله فاضلاب گیر کرده اند را حل کند و مسیر عبور آب را باز کند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده از سرکه و جوش شیرین

اگر لوله فاضلاب یا لوله حمام گرفته است می توانید با استفاده از مقداری جوش شیرین و سرکه گرفتگی لوله را برطرف کنیم این کار را می توانید در دو مرحله انجام دهید بدین صورت که مقداری جوش شیرین و سرکه را به صورت آرام آرام در یک مرحله در داخل لوله ریخته کمی منتظر بمانید و در مرحله دوم بقیه این مواد را در داخل لوله بریزید سپس به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید.حال می‌توانید آب داغ را باز کنید تا عبور آب سبب باز شدن گرفتگی لوله شود. البته توصیه می‌شود که برای اضافه کردن آب به داخل لوله از یک ظرف بزرگ با حجم زیاد استفاده کنید تا به یکباره آب با حجم زیادی به داخل لوله ریخته شود و مسیر لوله توسط فشار آب کاملاً تمیز شود.

استفاده از لیمو یا آبلیمو برای باز کردن گرفتگی لوله

جالب است بدانید که با استفاده از چند لیمو می توانید به راحتی لوله گرفته شده را باز کنید بدین صورت که آب لیمو ها را گرفته و در داخل لوله بریزیم بعد از گذشت یک ساعت شاهد خواهید بود که لوله گرفته شده باز می شود. در صورتی که لیمو ندارید می توانید از نصف لیوان آب لیمو استفاده کنید. خاصیت اسیدی لیمو و آبلیمومی‌تواند چربی‌های جمع شده در داخل لوله که سبب گرفته شدن مسیر عبور آب شده است را از بین ببرد.

لوله بازکنی با سرکه و لیمو


درست است که کلیه روش‌های فوق با استفاده از مواد طبیعی و خانگی صورت می گیرد اما توصیه می شود در هنگام بکارگیری از هر یک از روش‌های فوق حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید. و همچنین اگر در یک مکان کوچک و سربسته از این مواد استفاده می کنید حتما با باز کردن درب پنجره ها از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری کنید.

لوله بازکنی با محلول لوله بازکنی

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
مرکز تحقیقات آب و فاضلاب

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Author:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!